فرآیند پرداخت اینترنتی

در حال حاضر بانک های ملی، صادرات، پارسیان، سامان، اقتصاد نوین، پاسارگاد، ملت، کشاورزی، توسعه صادرات، صنعت و معدن و بانک سینا امکان خرید اینترنتی دارند. در واقع اگر شما هر کدام از این کارتها را دارید قادر به پرداخت هزینه ثبت و صدور شناسنامه و همچنین میکروچیپ خواهید بود.


کارت بانک های پست بانک، تجارت، رفاه، سپه، مسکن، کارآفرین و سرمایه فعلاً قابلیت خرید اینترنتی ندارند.


پارامتر های لازم برای خرید اینترنتی

در هنگام خرید اینترنتی 4 پارامتر کارت بانکی از شما پرسیده می شود که در ادامه به بررسی تک تک این پارامترها می پردازیم:

 

1- شماره 16 رقمی درج شده بر روی کارت

این شماره در کارت همه بانک ها، بر روی کارت درج شده است. در واقع در طرف اصلی کارت شماره ای وجود دارد که شامل 16 رقم می باشد که منظور همان است.


2- رمز خرید اینترنتی یا رمز دوم

رمز خرید اینترنتی، با رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت می باشد. حتی این رمز با رمز اینترنت بانک که حساب خود را از طریق اینترنت چک می کنید، نیز متفاوت است. در اکثر بانک ها زمانی که کارت خود را تحویل می گیرید، رمز خرید اینترنتی ندارید. برای فعال کردن رمز خرید اینترنتی کارت خود می توانید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

اکثر بانک ها امکان تعریف رمز خرید اینترنتی را در دستگاههای ATM خود قرار داده اند. به دستگاه خودپرداز بانک خود مراجعه کنید. کارت خود را وارد کنید و بخش عملیات رمز را انتخاب کنید. در بخش رمز دوم یا رمز اینترنتی، رمز خود را تعریف کنید.
به شعبه بانک خود مراجعه کنید و بگویید مایلید رمز خرید اینترنتی دریافت کنید.

 

3- کد CVV2

کد CVV2 به صورت یک عدد 3رقمی (و به ندرت 4رقمی) مانند شمارۀ 16رقمی حک شده روی کارت، بر روی اکثر کارت ها حک شده است. مثلاً روی کارت های بانک های ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسیان و... به صورت یک عدد 3رقمی حک شده است. اما در برخی کارت های بانک ملی 4 رقمی است.

در برخی کارت های بانک تجارت، کد CVV2 به صورت 3 رقم 17، 18 و 19 بعد از 16رقم شماره کارت حک شده است.

 

4- تاریخ انقضاء

تاریخ انقضاء هم معمولا روی کارت های بانکی حک می شود.


مشکلات احتمالی پرداخت اینترنتی

سیستم پرداخت اینترنتی توسط بانک های عامل به گونه ای طراحی شده است که هم ایمن باشد و هم ساده و کمترین نیاز به راهنمایی را برای خریدار ایجاد نماید. اما با این وجود برخی اوقات ممکن است مسائلی در هنگام خرید اینترنتی به وقوع بپیوندد.
مثلاً ممکن است در هنگام پرداخت، شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود.
معمولاً بدترین حالتی که ممکن است به وقوع بپیوندد این است که پول از حساب شما کسر شود، ولی به حساب فروشنده واریز نشود. اما نگران نباشید. در این حالت معمولاً پول شما در حساب های حد واسط بانک است.
اگر با چنین مشکلی روبرو شدید، منتظر بمانید و اگر تا 48 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با پشتیبانی سامانه و یا بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

 

 

 

 


راه های ارتباط با ما

support@animalid.ir

: شماره های تماس با ما
021-44036214
ساعت تماس 9 صبح تا 7 عصر